החסידות שיצאה נגד טסלה: "בל יראה ובל ימצא"

נתי קאליש 1 Comment on החסידות שיצאה נגד טסלה: "בל יראה ובל ימצא"

ועדת הטכנולוגיה של חסידות גור הוציאה הודעה מיוחדת האוסרת על החסידים לקנות רכב מסוג "טסלה" עקב בעיות עם מערכת המולטימדיה של הרכב. "ניתן בקלות מאוד להגיע לאינטרנט פרוץ" | המכתב המלא

צילום: Moshe Shai/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשנה החולפת רכבים חשמליים מסוגים שונים החלו להיראות יותר ויותר בכבישי הארץ. רבים מעדיפים לרכוש רכב חשמלי, ובכך לחסוך את הוצאות הדלק המרובות. אחד הדגמים הראשונים שהגיעו לישראל, הוא ה"טסלה", שהייתה בין החברות הראשונות לייצר רכבים על חשמל בלבד.

גם ברחבי הריכוזים החרדים הנוכחות של הרכבים החשמליים תפסה תאוצה. בשבת האחרונה, הוועדה לענייני טכנולוגיה של חסידות גור הוציאה הודעות מיוחדות שקראו לחסידים לא להשתמש כלל ברכב מסוג טסלה.

במודעות שנתלו בבתי המדרש של החסידות נכתב: "בימים אלו ימי הפסח, בהם כלל ישראל בדקו בחורים ובסדקים, וביער את החמץ, חובה להתריע ולעורר על הצורך לנקות ולבדוק היטב גם את השאור שבעיסה – יצר הרע שבדורנו. ובפרט מוטל על כל אחד מאיתנו האחריות שלא יחמיץ אחרים חלילה".

בוועדה הזהירו את החסידים כי "לאחר מקרים רבים ואסונות שאירעו, חובה עלינו להזהיר ולהתריע בקול גדול, בל יראה ובל ימצא במחננו מכשירים שאינם חסומים כדבעי בחסימות המאושרות על ידי רבני הוועדה, בכל צורה שהיא ומכל סוג שהוא לא בגלוי ולא בסתר".

במרכז המכתב הודגש הנושא של מערכות המולטימדיה ברכבים, ונכתב כי "התברר כי ברכבים רבים מערכות המולטימדיה פתוחות ופרוצות לאינטרנט, גם במקרים שהחברה טוענת שזה חסום, או שלמשתמש נראה שאין בו כלום, ברוב המקרים ניתן בקלות מאוד להגיע לאינטרנט פרוץ וכבר אירעו מכשולים רבים מכך".

בסיום נכתב בבירור כי "רכב מחברת טסלה לא ניתן לחסום כלל ואין לרוכשו או להשתמש בו כלל".

המכתב המלא שנתלה בבתי המדרש:

 

 



1 תגובות

מיין תגובות